1 февруари 2014 г.

Ето как... правя мак

Отдааавна не съм правила уроче!
Причините са много и основните са мързел и липса на идеи, но има и друго -не искам да се оплаквам, обаче някак не получавам "обратна връзка" и това ме обезкуражава.

И все пак ... ето ме с урок за мак като на тази картичка. Злати поиска да и обясня как да си направи такъв мак, а вербално не мога и затова направих снимки на процеса - поне знам, че ще видя как някой е приложил наученото :-).
Необходими са:
- Парче тел (аз имам зелена и използвам нея, но и всеки друг цвят става). Единия край на телта оформям като "главичка"
-4 венчелистчета, които в моя случай са изрязани на око и основата им е начернена. За картичката ползвах тишу. Като се изключи факта, че много цапа и след време цвета избледнява маковете от тишу ми харесват повече. В случая изрязах листенцата от тънка креп хартия.
- Лентички от зелено тишу за центъра,  дръжката и листата
- Парченце от шнур. Ей това е моята гордост! Предишния път лепих кончета - бавно, изнервящо и не особено ефективно... сега опекох със запалка (непушачите могат да ползват свещ :-) ха ха) единия край на шнура, който за целта трябва да е изкуствен, изрязах парченце и разроших неопечения му край. Може би на снимките все пак се вижда, въпреки лошото качество на някои от тях, за което се извинявам.
- Лепило, ножичка, клещи, сръчни ръце и търпение.
 Първо лепя около главичката на телта зелено тишу - от лепилото се размеква и се оформя много лесно.
 Оформям някакво топче - може да е по-голямо и по-прецизно оформено, но и така става.

После нанизвам и залепям парченцето от шнура в основата на зеленото топче.
Следват две от листенцата - едно срещу друго.
Добре е да се изчака да изсъхне лепилото преди да се залепят и другите две листенца. Иначе може да се разместят, което не е голяма беда, но при продължително наместване много лесно се късат.

Така изглежда макът след залепяне на венчелистчетата.
Заблепям зелената лента към основата да скрия краищата на червените листа.
Ако ползвате зелена тел не е нужно да облепяте цялата дръжка... аз го направих. Не е проблем ако размекнатото от лепилото тишу се скъса - продължението не личи. Накрая сложих и едно листенце и ето го готовия мак.
Пробвайте!
Злати, успех ;-)!
Чао!

10 коментара:

  1. Чудни макове, Тече - а идеята с шнура е много хитра. Всеки път ти се чудя на търпението, с което правиш такива пипкави работи - мен ме хващат лудите само като си го помисля.
    И честит рожден ден с малко закъснение - жива, здрава и все така талантлива....
    пс. Линквам, ако не възразяваш в Картишока.

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса урочето и ще го използвам със сигурност :) Благодаря ти за споделянето :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да видя макове по твоите творения!
      Благодаря!

      Изтриване
  3. Ей, Тече, голяма работа си! Прекрасни макове и много детайлно и полезно уроче. И на мен маковете от тишу на картичката ти ми изглеждат невероятно реалистични, но явно креп хартията си има своите предимства. :) И двата варианта са разкошни! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миличка... още ме държи от прекрасната ти изненада! Благодаря ти!

      Изтриване
  4. Много обичам малкове и урочето ще ми влезе в употреба. И на мен ми хареса идеята за шнурчето, много оригинално. Браво! Благодаря ти, Тече!

    ОтговорИзтриване
  5. Мерси, Ади! Ще се радвам и твои красоти да видя окичени с макове!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря за урочето!Със сигурност ще пробвам и аз в следващите си проекти.Все пак трябва от рано да сеподготвим за осми март нали хи хи...........:))))Прегръдкииииии

    ОтговорИзтриване

Благодаря, че поспряхте!
Радвам се на всяко споделено мнение, впечатление или просто усмивка!
Коментарите, съдържащи линкове нямат място тук и ще бъдат изтривани.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...